OKAZJA - Tekken 6 (PS3)




TEKKEN 6 Tekken 6 stanowi kolejne wcielenie popularnej bijatyki. Jest to zarazem pierwsza część w historii serii, wydana nie tylko na konsoli z rodziny PlayStation. Zgodnie z tradycją, premiera gry miała miejsce najpierw na automatach, gdzie doczekała się późniejszej aktualizacji w postaci Bloodline Rebellion.

Konsolowa wersja nie posiada wprawdzie tego podtytułu, ale zawiera wszystkie dodatki z tego rozszerzenia. Główny motyw fabularny Tekkena 6 stworzony został przez Katsuhiro Haradę i nawiązuje do wydarzeń z części piątej.

Jin Kazama przejął tytuł swego pradziadka Jinpachiego Mishimy (głównego bossa w poprzedniej odsłonie) i objął dowództwo nad Mishima Zaibatsu. Na jego drodze do osiągnięcia władzy absolutnej stoi jedynie organizacja G Corporation, dowodzona przez jego ojca (Kazuya Mishima).

Jak można się spodziewać, wkrótce ogłoszona zostaje szósta edycja turnieju King of Iron Fist Tournament. Liczba postaci, jakie tym razem przygotowali dla nas twórcy, jest naprawdę imponująca. Większa niż w niż kiedykolwiek w serii – możemy wcielić się w jednego z ponad czterdziestu bohaterów, w tym wszystkich występujących w Tekken 5: Dark Resurrection (z wyjątkiem Jinpachiego Mishimy).

Jednak oprócz dobrze znanych wojowników pojawiło się jeszcze ośmiu nowych awanturników. Są to Bob, Leo, Miguel Caballero Rojo, Zafina, Alisa Bosconovitch, Lars Alexandersson, Azazel (główny boss) oraz NANCY-MI847J.

Oczywiście każda z postaci posiada własny styl, bazujący na prawdziwych sztukach walki, takich jak między innymi karate, kung fu, judo, taekwondo, caporeira czy kickboxing. W związku z tym wymagają one stosowania odmiennych taktyk.

Nie zabrakło też pewnych innowacji, mających uatrakcyjnić rozgrywkę. Należą do nich chociażby możliwość parowania ataków z wyskoku oraz tak zwany Rage System - kiedy poziom naszego życia spadnie do 5%, ranna postać wpada w szał i zadaje znacznie większe obrażenia.

Ponadto twórcy umożliwili nam wykorzystywanie różnych przedmiotów, w zależności od tego co w danej chwili trzyma bohater otrzymuje dostęp do dodatkowych ciosów specjalnych. Oprawa graficzna jest naprawdę niesamowita - modele wojowników wykonane zostały bardzo szczegółowo, w dodatku mamy możliwość dostosowania ubioru, fryzury i wyposażenia danego bohatera.

Także plansze, na których przychodzi nam walczyć, prezentują wysoki poziom, a każda z nich posiada zupełnie inny klimat – jest to na przykład japońska świątynia przedstawiona na tle zachodzącego słońca lub dotknięte wojną miasto.

W dodatku nie są one niezniszczalne, na skutek naszych działań różne ich elementy mogą ulec zniszczeniu, nawet mury i podłogi. TEKKEN TAG TOURNAMENT 2 Tekken Tag Tournament 2 to bijatyka stworzona przez firmę Namco Bandai.

Ta podseria marki Tekken koncentruje się na walkach kilkuosobowych, w których gracz może podmieniać postacie. Mechanika zwana „tag" pozwala stosować nowe taktyki i zmienia przebieg walk. Pierwsza odsłona Tekken Tag Tournament pojawiła się w 1999 roku.

Tekken Tag Tournament 2 opowiada niekanoniczną historię bohaterów uniwersum Tekken, którzy stają do walki w ramach tytułowego turnieju. Każdy z nich ma pewne tło fabularne i cele. Tak naprawdę esencją gry są same starcia, oparte na systemie „tag".

Pozwala on wybrać dwóch wojowników przed każdym meczem i później korzystać z nich naprzemian. Producent gry przygotował ponad 50 doskonale znanych postaci z poszczególnych odsłon marki. W drugiej odsłonie Tekken Tag Tournament skoncentrowano się na poprawieniu i rozbudowaniu mechaniki podmiany zawodników.

Teraz możemy wykonywać dwuosobowe rzuty, skomplikowane sekwencje ciosów, sekretne comba i wiele innych technik. Sporo z nich zapożyczono z poprzedniej części serii, czyli Tekken 6. Oprócz tego, w walce da się wykorzystać niektóre elementy aren, na przykład uderzając głową oponenta o mur.

Tekken Tag Tournament 2 zawiera wszystkie standardowe formy rozgrywki – od samouczków, przez mecze treningowe, aż po tryby Versus, czy Arcade. Walki można prowadzić w wielu konfiguracjach (2 vs 2, 1 vs 1, 2 vs 1), lokalnie lub przez Internet (w maksymalnie cztery osoby).

Gra posiada też moduł modyfikowania wyglądu oraz wyposażenia wojowników – takie przedmioty jak broń mogą wpłynąć na skuteczność bojową. SOUL CALIBUR V Soul Calibur V to druga odsłona popularnego cyklu bijatyk firmy Namco Bandai, wydana na konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

Za jej opracowanie odpowiada zespół ukrywający się pod nazwą Project Soul, na którego czele stoi weteran prac nad serią, Daishi Odashima. W piątej części popularnej serii bijatyk (a właściwie szóstej, licząc Soul Edge wydane na automaty i PSOne) autorzy przeprowadzili swoistą zmianę pokoleniową, oddając do dyspozycji graczy ponad 26 wojowników, w tym wielu zupełnie nowych.

Zgodnie z trendem zapoczątkowanym w Soulcalibur II, w grze pojawili się również goście znani z innych gier, między innymi Ezio z serii Assassin's Creed. Tym razem głównymi protagonistami są Patroklos i Pyrrha, potomstwo Sophitii, wokół którego zbudowana została baza historii trybu Story.

Oboje znaleźli się pod wpływem Soul Edge’a – o ile jedno z rodzeństwa walczy po stronie dobra, o tyle drugie reprezentuje zło. Wstępem do historii jest outro Siegfrieda Schtauffena z Soulcalibur IV, któremu ostatecznie udało się zwyciężyć Nightmare’a (i przy okazji pozbawić wszelkiej mocy miecze Soul Edge i Soul Calibur, występujące w "piątce" pod postacią krótkich mieczy).

Pod względem mechaniki rozgrywki Soulcalibur V eksploatuje sprawdzone rozwiązania, jednakże twórcy zdecydowali się na pewne zmiany, mające na celu uproszczenie zabawy. Wyprowadzanie najtrudniejszych technik jest teraz bardziej intuicyjne, dzięki czemu rozgrywka zyskała na dynamice i widowiskowości.

Ponadto w grze powraca edytor postaci oraz tryb rozgrywki wieloosobowej (przez Internet i na wspólnym ekranie).


Podobne produkty