OKAZJA - Tekken 6 (PS3)




TEKKEN 6 Tekken 6 stanowi kolejne wcielenie popularnej bijatyki. Jest to zarazem pierwsza część w historii kolekcji, wydana nie tylko na konsoli z rodziny PlayStation. Zgodnie z tradycją, premiera gry miała miejsce najpierw na automatach, gdzie doczekała się późniejszej aktualizacji w postaci Bloodline Rebellion. Konsolowa wersja nie wszakże tego podtytułu,posiada wszystkie dodatki z tego powiększenia. Główny motyw fabularny Tekkena 6 stworzony pozostał przez Katsuhiro Haradę i nawiązuje do wydarzeń z części piątej. Jin Kazama przejął tytuł swego pradziadka Jinpachiego Mishimy (głównego bossa w poprzedniej odsłonie) i objął dowództwo nad Mishima Zaibatsu. Na jego drodze do osiągnięcia władzy absolutnej stoi wyłącznie organizacja G Corporation, dowodzona poprzez jego ojca (Kazuya Mishima). Jak można się spodziewać, wkrótce ogłoszona zostaje szósta edycja turnieju King of Iron Fist Tournament. Ilość postaci, jakie tym razem przygotowali dla nas twórcy, jest naprawdę imponująca. Obszerniejsza niżeli w niż kiedykolwiek w kolekcji – możemy wcielić się w jednego z ponad czterdziestu bohaterów, w tym wszelkich występujących w Tekken 5: Dark Resurrection (z wyjątkiem Jinpachiego Mishimy). Jednak oprócz prawidłowo znanych wojowników pojawiło się jeszcze ośmiu nowych awanturników. Są to Bob, Leo, Miguel Caballero Rojo, Zafina, Alisa Bosconovitch, Lars Alexandersson, Azazel (główny boss) i NANCY-MI847J. Oczywiście każda z postaci posiada własny fason, bazujący na prawdziwych sztukach walki, takich jak pomiędzy innymi karate, kung fu, judo, taekwondo, caporeira czy kickboxing. W związku z tym wymagają one stosowania odmiennych taktyk. Nie zabrakło także pewnych innowacji, mających uatrakcyjnić rozgrywkę. Należą do nich chociażby możliwość parowania ataków z wyskoku oraz tak zwany Rage System - kiedy poziom naszego życia spadnie do 5%, ranna postać wpada w szał i zadaje pokaźnie większe obrażenia. W dodatku twórcy umożliwili nam stosowanie najróżniejszych przedmiotów, w zależności od tego co w danej chwili trzyma bohater uzyskuje dostęp do dodatkowych ciosów specjalnych. Oprawa graficzna jest naprawdę niesamowita - modele wojowników wyprodukowane pozostały bardzo detalowo, na dodatek mamy możliwość przypasowania ubioru, fryzury i wyposażenia danego bohatera. Także plansze, na których przychodzi nam walczyć, prezentują wysoki poziom, a każda z nich posiada zupełnie inny klimat – jest to na przykład japońska świątynia przedstawiona na tle zachodzącego słońca albo dotknięte wojną miasto. W dodatku nie są one niezniszczalne, na skutek naszych działań najróżniejsze ich komponenty mogą ulec zniszczeniu, choćby mury i podłogi. TEKKEN TAG TOURNAMENT 2 Tekken Tag Tournament 2 to bijatyka wytwarzana poprzez producenta Namco Bandai. Ta podseria producenta Tekken koncentruje się na walkach kilkuosobowych, w których gracz może podmieniać postacie. Mechanika zwana „tag" pozwala stosować świeże taktyki i zmienia przebieg walk. Pierwsza odsłona Tekken Tag Tournament pojawiła się w 1999 roku. Tekken Tag Tournament 2 opowiada niekanoniczną historię bohaterów uniwersum Tekken, którzy stają do walki w ramach tytułowego turnieju. Każdy z nich ma pewne tło fabularne i cele. Tak naprawdę esencją gry są same starcia, oparte na systemie „tag". Pozwala on wybrać dwóch wojowników przed każdym meczem i później korzystać z nich naprzemian. Firma gry przygotował ponad 50 znakomicie znanych postaci z poszczególnych odsłon producenta. W drugiej odsłonie Tekken Tag Tournament skoncentrowano się na poprawieniu i rozbudowaniu mechaniki zamiany zawodników. Dzisiaj możemy wykonywać dwuosobowe rzuty, niełatwe sekwencje ciosów, sekretne comba i mnóstwo innych technik. Mnóstwo z nich zapożyczono z poprzedniej części linii, czyli Tekken 6. Oprócz tego, w walce da się wykorzystać niektóre komponenty aren, na przykład uderzając głową oponenta o mur. Tekken Tag Tournament 2 zawiera wszystkie charakterystyczne formy rozgrywki – od samouczków, poprzez mecze treningowe, aż po tryby Versus, czy Arcade. Walki można prowadzić w wielu konfiguracjach (2 vs 2, 1 vs 1, 2 vs 1), lokalnie lub poprzez Internet (w maksymalnie cztery osoby). Gra ma też moduł modyfikowania wyglądu i wyposażenia wojowników – takie przedmioty jak broń mogą wpłynąć na efektywność bojową. SOUL CALIBUR V Soul Calibur V to druga odsłona lubianego cyklu bijatyk firmy Namco Bandai, wydana na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Za jej opracowanie odpowiada zespół ukrywający się pod nazwą Project Soul, na którego czele stoi weteran prac nad kolekcją, Daishi Odashima. W piątej części popularnej serii bijatyk (a właściwie szóstej, licząc Soul Edge wydane na automaty i PSOne) autorzy przeprowadzili swoistą zmianę pokoleniową, oddając do dyspozycji graczy ponad 26 wojowników, w tym wielu zupełnie nowych. Zgodnie z trendem zapoczątkowanym w Soulcalibur II, w grze pojawili się także goście znani z innych gier, między innymi Ezio z serii Assassin's Creed. Tym razem głównymi protagonistami są Patroklos i Pyrrha, potomstwo Sophitii, wokół którego zbudowana pozostała baza historii trybu Story. Oboje znaleźli się pod wpływem Soul Edge’a – o ile jedno z rodzeństwa walczy po stronie dobra, o tyle drugie reprezentuje zło. Wstępem do historii jest outro Siegfrieda Schtauffena z Soulcalibur IV, któremu ostatecznie udało się zwyciężyć Nightmare’a (i przy okazji pozbawić wszelkiej mocy miecze Soul Edge i Soul Calibur, występujące w "piątce" pod postacią niedługich mieczy). Pod względem mechaniki rozgrywki Soulcalibur V eksploatuje sprawdzone rozwiązania, ale twórcy zdecydowali się na pewne zmiany, posiadające na celu uproszczenie zabawy. Wyprowadzanie najtrudniejszych technik jest dzisiaj bardziej intuicyjne, dzięki czemu rozgrywka zyskała na dynamice i widowiskowości. Na dodatek w grze powraca edytor postaci, a także tryb rozgrywki wieloosobowej (przez Internet i na wspólnym ekranie).

Podobne produkty